Blogg

Så funkar Swish för företag i Sverige
Företagsswish som numera är en allt vanligare transaktionstjänst lanserades redan 2014 på den svenska marknaden. Sedan dess har användandet av Swish ökat markant bland både

Så fungerar Klarna Checkout för företag och e-handlare
Funderar du på att testa Klarna checkout för ditt företag? Då ska du läsa den här artikeln där jag går igenom för- och nackdelar med

Vad är marketing automation och hur funkar det?
Marketing automation innebär att marknadsföringsprocesser, kampanjer och kontakt med kunder och intressenter sköts via program. Studier visar att automatiserad marknadsföring i snitt genererar en försäljningsökning

Snabbguide för företag: Så använder man Instagram
Instagram fortsätter att växa i både användaravtal och användarfrekvens på den svenska marknaden. Idag är Instagram den kanal inom social media med näst flest användare

Vad är sökord? 5 tips för att använda nyckelord
Ska du marknadsföra dig via SEO (sökmotoroptimering), då har du förmodligen kommit i kontakt med termen Sökord. Här går jag igenom allt du behöver känna

Guide och strategi för social media marketing
I princip alla framgångsrika företag på webben använder marknadsföring via sociala medier. Sociala medier är inte enbart en förutsättning för att bygga ett starkt varumärke

Vad är CTR och vad anses vara en bra CTR?
CTR (“Click Through Rate” eller “klickfrekvens”) är ett mätetal som används inom digital marknadsföring för att förstå hur frekvent personer (i vissa fall även bottar)

Vad betyder CPC?
CPC står för Cost Per Click (Kostnad per klick) och är ett vanligt mätetal i samband med annonsering inom digital marknadsföring. Till skillnad från CPM

Digital marketing: så marknadsför du dig i 4 steg
Alla som vill sälja något på internet kommer snabbt till insikten att de måste marknadsföra sig för att lyckas. Digital marketing, digital marknadsföring eller online
