Content Marketing i sociala kanaler

Status
Ej registrerad
Pris
2990 kr ex. moms
Kom igång


Studietid: 4-6 timmar (checklistor, guider, nedladdningsbara filer, textmaterial, videos)
Studieort: 100% på distans
Startdatum: När som helst
Inget slutdatum (tillgång för alltid)
Nöjd-kundgaranti
Inget krav på förkunskap
Certifikat ingår efter avslutad kurs
Ansvarig utbildare: Edit Brunner

Kursen uppdaterades senast: 2022-02-25

Vem är den här kursen för?

  • Dig som är entreprenör, driver en start up eller arbetar med sociala medier som anställd eller konsult och vill utveckla och utmana dig själv samt se nya, smarta möjligheter.
  • Du som vill få en rivstart på din karriär inom digital marknadsföring.

Vad får jag ut av kursen?

  • Uppdaterad info och inspiration kring innehåll i Sociala Medier idag
  • Hur viktigt det är att du skapar inkluderande innehåll som når en större målgrupp, med konkreta tips och länkar
  • Du kommer känna dig inspirerad att testa nya content lösningar och får en överblick över vad som går att göra
  • Kunskap om vilket innehåll som passar givna kanaler
  • Kunskap om hur influencers innehåll kan hjälpa dig att sälja och konvertera
  • Lära dig om hur Live kan boosta spridning av innehåll/content

Varför använda Content Marketing i Sociala Medier?

Innehållsmarknadsföring är en viktig del av din långsiktiga marknadsföringsstrategi för att stärka relationen till din målgrupp. En fördel är att få mer tid till att förklara mer än pris och produkt och ultimat vinna målgruppens förtroende och lojalitet. Det innebär att du måste kunna utforma kommunikation i olika sociala kanaler med målgruppens intressen som utgångspunkt och engagemang, mer trafik och dialog som slutmål.

Kursinnehåll

Visa alla