E-handelstillväxt med e-postmarknadsföring

Status
Ej registrerad
Pris
6990 kr ex. moms
Kom igång


Studietid: 4 timmar (11 videos)
Studieort: 100% på distans
Startdatum: När som helst
Inget slutdatum (tillgång för alltid)
Nöjd-kund-garanti
Inget krav på förkunskap
Certifikat ingår efter avslutad kurs
Ansvarig utbildare: Caroline Giulianetti

Kursen uppdaterades senast: 2021-08-15


E-postmarknadsföring anses vara i särklass den mest effektiva digitala marknadsföringskanalen som finns i dagsläget. Email marketing utgör själva livlinan för många framgångsrika e-handelsföretag idag.

  • Undersökningar visar att E-postmarknadsföring i snitt genererar 4000% ROI! För varje investerad krona kan en kampanj i snitt generera 40 kr (Källa: Omnisend)
  • 59% av tillfrågade konsumenter uppger att e-post påverkar deras köpbeslut. Mer än hälften av alla konsumenter köper något en gång per månad efter att de tagit del av en e-postkampanj (Källa: SaleCykle)
  • Den som behärskar e-postmarknadsföring på den svenska marknaden har ett försprång jämfört med konkurrerande företag.
  • Kunskaper i e-postmarknadsföring är högt eftertraktat på arbetsmarknaden. Den som behärskar e postmarknadsföring kan skapa ett stort värde för sin uppdragsgivare!
  • E-postmarknadsföring är billigt och effektivt. Det kostar lite att skicka mail men ger hög avkastning.

Lär dig e-postmarknadsföring och skapa värde för ditt företag eller din webbutik!

Vem är kursen för?

  • För e-handlare som vill sälja mer produkter och driva mer trafik till sin webbutik.
  • För yrkessamma inom e-handel och digital marknadsföring som vill lära sig mer om e-postmarknadsföring.
  • För dig som vill jobba med digital marknadsföring och som vill få värdefulla kunskaper i e-postmarknadsföring.
  • Kursen passar nybörjare såväl som personer som redan har grundläggande förståelse för email marketing. (Inga förkunskaper krävs)

Vad får jag ut av kursen?

Kursen syftar till att ge dig som deltagare grundläggande teori och metodik inom e-postmarknadsföring.
Du kommer att få kunskap i olika verktyg, taktik, tips och metoder inom e-postmarknadsföring. Efter avslutad kurs förväntas du kunna:

  • Öka försäljning via automatiserade e-post och meddelanden.
  • Sätta strategiska mål för att stärka ditt varumärke och få fler besökare till exempelvis din webbutik.
  • Hur du samlar in och behandlar kontakter i din e-postlista.
  • Hur du skapar effektiva kampanjer och budskap för att nå fram till din målgrupp.
  • Best practice – Hur du gör för att lyckas med strategisk och taktisk e-postmarknadsföring.
  • Mängder med tips för att förstå vad du måste tänka på för att göra rätt från början.